esmaspäev, oktoober 26, 2015

Üheksas tund


Tänases tunnis vaatasime palju toredaid kodutöid. Aitäh kõigile, kes need esitasid, eriti Ammabel ja Helle-Mari, kes tundi ei saanud tulla, aga fotod saatis õigeaegselt. Kodutööd olid mõnusad, oli toredaid üllatavaid kaadreid, eks pealkirigi "Mine hulluks!" lubas loovam olla, aitäh kõigile, kes vaeva nägid. 

Tunni esimeses pooles käsitlesime veel maailmakuulsat Richard Avedoni ja tema fotokunsti ning teises tunnis tegelesime ühe suurepärase portreefoto ülesvõtmisega, mis osaleb noorootöönädala raames toimuvas fotoprojektis. Aitäh kõigile, kes kaasa mõtlesid ja püüdsid lahendust leida, sellised ülesanded ei ole üldse kerged, aga saite hästi hakkama. Foto ilmub teie ette natukese aja pärast, kui Kristiina on oma foto toimetanud ja Remi on sellele vajamineva teksti peale lisanud. Olge valvel!

Loodan, et minu peamiselt monoloog tunni lõpus pani teid natuke mõtlema, mis meie fotoringi mõte on. Lisaks ka see, et fotoring on vaid korra nädalas, et siis võiks nädala sees ikka koduse töö ära teha, mitte jätta asju viimasele minutile või töid üldse mitte esitada. Leidke see aeg, et kodutöödega natuke vaeva näha, sest need näitavad teie edasijõudmist.

Grupifoto tegi täna Maili, peaks tõdema, et see on tema parim grupifoto, kui see suur panoraam välja arvata, tubli areng. Kas natuke võib Remi arvele ka panna või kuidas Maili oma tööd ise hindab? ;)

Grupifotol muideks hoiab igaüks käes asja, millega ta tänases tunnis tööd tegi.



Foto: Maili

NB! VÄGA OLULINE. 
AITÄH, ET OLETE MAKSNUD RINGITASUD, AGA www.tartu.ee/kotoetused ID-kaardiga oma osaluse ära kinnitamine tuleb teha ära SEL NÄDALAL. See käib ITI-PIIA, ERIKU, MARGITI JA MERILI KOHTA. Egle, Sinu kohta ka :)


xxxxx



Esimesena vaatasime koduste detailide töid.

NB! Kuna eile oli tunnitempo päris kiire ja materjali oli palju ja juttu ka, siis tegin ise valiku parimatest töödest, mis alljärgnevalt näha on. Ärge siis palju pahandage.



Foto: Helle-Mari 



Foto: Kristiina


Ahjaa, Remi, kas need kaks õues tehtud fotot on Sinu kodu lähedal ja see maja on Sinu maja? Sest olid ainuke, kes õues pilti tegi, tahtsin selle ära täpsustada.


Foto: Remi




Teisena mõned erksaimad Terry Richardson'i stiilist inspireeritud fotosid. Pean tõdema, et need olid suhteliselt tagasihoidlikud :P Pean teile ikka natuke rajusid kodutöid mõtlema ;) et te ennast vabaks laseksite :P




Foto: Helle-Mari


Foto: Kristiina


Foto: Maili


Foto: Remi



Foto: Tarmo


ja lisaks veel üks stiilipuhas foto Kristiinalt alias Terry Richardsonilt ;)



Foto: Kristiina


xxxxx



EDASIJÕUDNUTE KODUTÖÖKS jääb 2. novembriks minimalistlik arhitektuur ja 9. novembriks Richard Avedonist inspireeritud fotod. Kolm fotot.

ERIKULE jääb kodutööks foto teemal "Miks ma helista?"


ALGAJATE KODUTÖÖKS jääb kaks erinevat kodutööd, erinevatele liikmetele.

Egle, Iti-Piia ja Merili teevad kolm fotot, milledest üks on tehtud päeval, üks õhtul ja üks vabalt valitud ava ja säriaega kasutades. Kahe esimese puhul kehtib see sama.


Annabelile, Billele ja Margitile jääb tehniline ülesanne: kolm vajalikku asja, mida oma fotoaparaadis täna ei tea, aga nädalapärast teate teistelegi soovitada. Kellele teist jääb see ülesanne segaseks, siis palun meilige ja ma aitan teid.


NB! Kõik kes pildistasid elusloodust 14. maist kuni 14. septembrini, siis palun võtke fotosid kaasa igasse järgmisesse tundi. Vaatame ühe osaleja fotosid korraga. Oluline on määrata ära putuka, linnu, looma jms liik. Kõik, mida ära ei tunta, saavad liigistatud järgmiseks tunniks.

2. november Tarmo, palun võta oma tööd kaasa
4. november Ananbel, palun võta oma tööd kaasa  
9. november Remi, palun võta oma tööd kaasa
11. november Bille, palun võta oma tööd kaasa 
16. november Maili, palun võta oma tööd kaasa  
18. november Merili, palun võta oma tööd kaasa 
23. november Erik, palun võta oma tööd kaasa   


Pssssssssssssssss.....püssirohi sai otsa, ehk algajate positus homme! (Vabandust trükivigade pärast, Helle-Mari paranda ära, palun)



7 kommentaari:

Kristiina Kruup ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Kristiina Kruup ütles ...

Eilsetest piltidest on minu lemmik vist Tarmo värvilise seina pilt :) Üllatus-rühmatöö oli ka põnev, kuigi olin eile õhtul väga väsinud ja tundsin, et mõte ei liigu nii kiiresti kui tahaks. Õnneks saadud piltidega jäin ise siiski rahule, need on Remile saadetud nii, et varsti saate teie ka näha ja oma arvamust avaldada.
Sinu monoloog, Kerly, tuli mulle eile üllatusena, sest ma ei olnud märganud, et blogisse ka kommentaare kirjutatakse ning olen seni tundide rahul olnud :) Üldiselt mina ootangi Fotoringilt, nagu sa ka ütlesid, pigem erinevate teemade tutvustusi ning inspiratsiooni ja motivatsiooni muuude ülesannete kõrvalt ka fotograafiale aega leida.

Remi Fady ütles ...

Need õues tehtud fotod on tehtud Tartu kesklinnas, mitte mu kodu juures. Umbes nädal tagasi.

Maili ütles ...

Grupifoto osas tänan Remit mulle "statiivi" pakkumises ja tõstmises, ning innustuses, et minu kaamera saab hakkama küll, kui ma ise tahan :)

Detaili kodutöö poolelt oli minul kuidagi kõrvu jäänud, et tuli pildistada detaile kodus, ehk sellelpärast olidki enamusel pildid toas tehtud.

Minu lemmikuks on Kristiina mustvalge "krokodill".

Monoloogi osas ühtib arvamus Kristiinaga.

Remi Fady ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Remi Fady ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Remi Fady ütles ...

Tund oli tore nagu alati - eriti äge oli see ühine workshop noorsootöötaja pildi loomisel.

Kerly on alati aktiivselt meeldetuletanud, et õpilased annaksid tagasisidet - enamasti on see üsna tagasihoidlik. Ma rõhutan üle, et minu poolne kriitika (nii negatiivne kui ka positiivne tagasiside) eesmärk on üldiselt edasijõudnute grupi taset tõsta, arengut kiirendada.
Tõsi, aegajal otsin iseseisvalt materjali/ülesandeid juurde, kui tunnis käsitletu lahjaks jääb. Olen näidanud initsiatiivi, et ma võin spetsiifilisematest teemadest ise ka loengut pidada, kui huvilisi on. Näiteks võin ette valmistada loengu "Kompositsioonist: Kaadri dünaamika. Kujunduse alused. Diagonaalid, kaared, visuaalne kaal jne." Samuti oleks põnev väljakutse teha loeng fotovälgu teemal...

Monoloogi osas ma arvan, et see tuleks muuta dialoogiks & vähem emotsiooni, et mitte lämmatada seda kohe (lihtne öelda, raske teostada:) Kuidas dialoogi/vestlust/arutelu tekitada ja üleval hoida? Negatiivne tagasiside tuleks kiretult vastu võtta, vajadusel pehmendada seda positiivse tagasisidega. Kõige aluseks on lugupidamine üksteise vastu. Ma usun, et meil kõigil on kriitika teemal õppida ;) http://teadliktreening.com/kriitika-ja-kritiseerimine/

Kokkuvõtteks on Kerly fotoring olnud väga inspireeriv, hariv ja õpetanud iseseisvalt fotoalaselt täiendama ennast. Ma olen küll ainult aasta osalenud kuid minu arvates on selle ajajooksul edasijõudnute tase kõvasti tõusnud. Mäletan, et alguses räägiti edasijõudnute tunnis avast, säriajast, ISOst :p Nüüd saavad uued tulijad ülesandeks mitu taset kõrgemal ülesandeid - minimalism, detailid, arhitektuur, matkida maailmakuulsaid fotograafe ja tulemused on head! Äge, hea töö!