reede, aprill 23, 2010

Minu Soome, minu asi

Käisin eile Descartes'i Lütseumis meie "Minu Soome" fotonäitust maha võtmas. Kõik oli kena ja õpetaja sõnutsi meeldis näitus nii õpetajatele kui ka õpetajale. Ma arvasin ka, et kõik ongi okei, aga siis leidsin Kreete foto:





ja siis enda oma:



milledele oli peale kraabitud üks joonistus ja sõna "Fuck". Joonis viitab sõnale. Ma ei suutnud muidugi uskuda sellelt koolilt seda, aga noh, samas tundsin uhkust, et meie fotod mõnele õpilasele niimoodi mõjusid. Karjala riisipirukas ja see kritseldus jäävad natuke segaseks, samas kui telefoniekraanile kraabitud nii ideaalne "Fuck" on ikka reaalne mõttetöö tulemus, kui kõrvale jätta sõna sisu. Igatahes on kunst mõjunud, kas just nii nagu vaja, aga parem ikka mingi emotsioon kui mitte midagi. Ainuke asi, mis mind häirib on see, et pean täna tegema uued fotod kiiresti ja need linna edastama, et saaks näitused Turu linna Soome saata, sest infopunktist tuli pakkumine, et võiks näitust ka põhjanaabrite juures presenteerida. Ideaalne! Jääb üle loota, et seal vist mingeid kritseldusi fotodele ei ilmu.


Muideks eile küsisin paari inimese käest, kolme 10-aastase poisi ja 26-aastase naise käest, et mida see vasakul fotoserval tehtud kritseldus tähendab. Mõlemad vastasid: "Noku". Nojah, noku see on.

Ikkagi: "Kunst kuulub rahvale".



3 kommentaari:

ppp ütles ...

See fuck sobiks sinna küll mingil moel, kui jah, idee veidi teistsugune oleks


Aaaaga nojah.

priitmyrk ütles ...

"Noku" puhul ma esmalt ei saanudki aru, ma mõtlesin, et see on kompositsioonirütmiline efekt kolme küünlaga

Sirla ütles ...

Ah, nüüd ma saan aru, mida sa mõtlesid näituse avamisel. Rohkem nokusid kõikjale!